Overslaan en naar de inhoud gaan

Huisstijl Werkcentrum

De huisstijl van het Werkcentrum combineert een landelijke uitstraling met regionale flexibiliteit. Het logo blijft overal herkenbaar. Regio’s kunnen kiezen uit 3 kleurpaletten om hun eigen identiteit te benadrukken. Regio’s kunnen kiezen uit rood, groen of paars.

Animatie huisstijl Werkcentrum

Logo Werkcentrum

Een set van logo’s van elk Werkcentrum is beschikbaar. De centrumgemeente van een regio kan de gewenste kleur doorgeven via Postbusarbeidsmarktinfrastructuur@minszw.nl en ontvangt daarna de logoset in de juiste kleur.

Toepassingsrichtlijn en templates

De huisstijl is vertaald naar toepassingsrichtlijnen. Op basis hiervan zijn 4 toepassingen uitgewerkt in bruikbare templates. De volgende 4 templates zijn er:

  1. Flyer
  2. Rolbanner
  3. Zigzagfolder
  4. Poster

Fotografie

Fotografie is onderdeel van de huisstijl. De fotografische aanpak bestaat uit 2 complementaire typen die samen een krachtig geheel vormen: 1. identiteitsfotografie en 2. functionele fotografie. Deze tweedeling zorgt voor zowel emotionele verbinding als praktische duidelijkheid in alle communicatie-uitingen van het Werkcentrum. Een speels element hierin is de 'pointer' die ook fysiek in fotografie gebruikt kan worden.

Website Werkcentrum

De tijdelijke landelijke website werkcentrum.nl is live. Deze website bevat basisinformatie en verwijst bezoekers naar hun eigen regio. De structurele website wordt door SZW ontwikkeld in samenwerking met de landelijke werkgroep communicatie met afgevaardigden van UWV, VNG, MBO-raad, SBB, CNV/FNV, de regio's Groot Amsterdam, Twente en Midden-Holland en het Landelijk Ondersteuningsteam Regionale Arbeidsmarkt. Input vanuit deze kernpartners en van de arbeidsmarktregio’s wordt hierin meegenomen. De structurele website gaat naar verwachting eind 2025 live.

Campagne Werkcentrum

Om het Werkcentrum landelijk onder de aandacht te brengen, wordt door SZW een landelijke campagne ontwikkeld. Deze start zodra alle 35 regio’s een operationeel werkcentrum hebben, waarschijnlijk in het eerste kwartaal van 2026. Ook hier wordt nauw samengewerkt met de landelijke werkgroep communicatie en de regio’s.