Coaches van Laborijn begeleiden en ontwikkelen gedetacheerde werknemers digitaal via Tingit (ontwikkeld door de gelijknamige coöperatie Tingit U.A., voorheen bekend als 8TING). In de app worden medewerkers, klanten en deelnemers (zowel arbeidsfit als niet-arbeidsfit) ondersteund bij hun persoonlijke ontwikkeling. Zo houdt Laborijn het contact tussen jobcoaches/ /re-integratieconsulenten en gebruikers kort en direct.
De app wordt gevuld met kenmerken uit andere interne systemen van Laborijn, waardoor iedere medewerker op persoonlijk niveau gestimuleerd wordt en de informatie ontvangt die aansluit bij zijn wensen en mogelijkheden. Arbeidsfitte werkzoekenden kunnen bijvoorbeeld vooral gebruikmaken van de vacatures en wervingsevenementen in de app, terwijl iemand die niet arbeidsfit is de ‘Laborijn-app’ gebruikt als trainingsplatform dat extra begeleiding biedt naast de fysieke leerdagen/-middagen.
Eind 2017 werd het platform onder de naam 8TING als pilot bij Laborijn gebruikt. Uit een eerdere pilot met bijstandsklanten bleken goede resultaten (23% meer uitstroom, 30% actievere caseload, hogere klanttevredenheid). De vraag in 2017 was of deze digitale innovatie ook in het SW-bedrijf van dienst kan zijn. Sinds het eind van de zomer van 2019 zijn er tijdelijke mensen ingehuurd om Tingit naar organisatiewensen door te ontwikkelen en opnieuw uit te rollen. Inmiddels (Q1 2020) is het platform uitgerold bij de SW-medewerkers via de jobcoaches en wordt het opnieuw gebruikt bij de bijstandsklanten.