MijnRSD is een informatievoorziening voor werkzoekenden in het bestand van de RSD en werkzoekenden van andere netwerkpartners (zoals scholen en GGD’en). In eerste instantie is de app gemaakt voor gebruik van RSD De Liemers. De app biedt via een homepage een transparant overzicht van alles wat de sociale dienst aanbiedt, inclusief vacatures, werkervaringsplekken, vrijwilligerswerk en bijeenkomsten. Ook is er een overzicht van betaaldata en informatie over gratis voorzieningen. Gebruikers kunnen vacatures (die online geplaatst zijn door het werkgeversservicepunt) favoriet maken, delen via de mail en ze kunnen direct reageren en vragen stellen. Reacties komen in de mailbox van klant- en accountmanagers terecht, die aan de achterkant van de app een eenvoudig overzicht hebben van het actuele aanbod. Die managers nemen weer verder contact op met de werkgever (daar krijgt de gebruiker een notificatie van).
Er is een wens voor doorontwikkeling en matching, maar MijnRSD wacht af wat het VNG en Ministerie voor set competenties wil gebruiken. Andere gemeenten kunnen de app gemakkelijk aanpassen naar eigen wens, vanwege de opbouw uit bouwstenen.