Samen Sterk zonder Stigma publiceert factsheet voor klantmanagers

08 mei 2019

De factsheet helpt klantmanagers om het stigma dat samengaat met een psychische aandoening bij hun cliënten te herkennen en bestrijden. Klantmanagers krijgen regelmatig te maken met klanten met een psychische aandoening. Vroeger betekende dat vaak automatisch: een rusttraject. Of hooguit toeleiding naar vrijwilligerswerk of simpel werk. Tegenwoordig weten we dat werk, onder de juiste omstandigheden en op het juiste niveau, een belangrijke bijdrage levert aan herstel. Het stigma dat rust op psychische problemen is enorm. Dat is misschien wel een grotere belemmering op weg naar werk dan de aandoening zelf. Zeker als het stigma door de klant is geïnternaliseerd tot een zelfstigma.

Serie factsheets

De factsheet voor klantmanagers past in een reeks factsheets die Samen Sterk zonder Stigma heeft gemaakt voor diverse branches. Centrale elementen in deze factsheets: hoe ga je om met psychische diversiteit in je organisatie? Wat zijn de voordelen van een open cultuur? Hoe pakken andere organisaties het aan en waar kan Samen Sterk zonder Stigma bij ondersteunen? Voor verschillende branches hebben we de feiten op een rij gezet in praktische factsheets.

Dit artikel is onderdeel van de nieuwbrief Samenwerking GGZ en W&I van mei 2019. Lees hier de overige items.

Vond u deze pagina interessant?

To prevent automated spam submissions leave this field empty.