Doeners zijn het, de deelnemers van PPS-platform Drechtsteden. Al na hun vierde bijeenkomst openden ze samen de Job Shop: een eenvoudig maar doeltreffend publiek-privaat bemiddelingsloket. En er zit nog veel meer in het vat.
Drechtsteden is nog een relatief nieuw regionaal PPS-platform. Dat is een structureel overleg tussen uitzenders en het WSP in een arbeidsmarktregio. Het doel ervan is strategische samenwerking om vraag en aanbod van werk samen te brengen. Danny Sintnicolaas en Debby Heiligers, beiden werkzaam bij UWV Werkbedrijf Drechtsteden, begonnen het in mei 2024.
Hiervoor selecteerden ze een gezelschap van 13 daadkrachtige uitzendbureaus. Dat heeft gezorgd voor een groep die vooruit wil en gaat. ‘Het is geen UWV-feestje’, vertelt Heiligers. ‘De deelnemers organiseren beurtelings een PPS-bijeenkomst en nemen die taak ook serieus.’
Na ruim een half jaar is de oorspronkelijke groep nog grotendeels intact. Sintnicolaas: ‘Eén uitzendbureau hield het na de eerste bijeenkomst voor gezien. De eigenaar vond zijn organisatie te klein om baat te hebben bij dit netwerk. Een ander bureau heeft de oorspronkelijke intercedenten verwisseld voor een beslissingsbevoegde manager. En er is een uitzendbureau bij gekomen. Dat meldde zich spontaan aan na een post op LinkedIn over ons eerste gezamenlijke initiatief: de Job Shop.’