Sessie 13 Het belang van ken je klant! Via gegevensuitwisseling
Sprekers: Jurja Steenmeijer - ethicus en deskundige op het gebied van privacy en geheimhouding en Margarethe Hilhorst - procesmanager SAM
Te volgen in: ronde 4 (14.15 – 15.45) Deze sessie duurt 1,5 uur
Doelgroep: deze verdiepingsmodule is specifiek bedoeld voor klantmanagers, werkconsulenten, UWV-medewerkers en andere professionals die mensen naar werk begeleiden
Maximaal aantal deelnemers: 25 personen
Kennisniveau: werkervaring in het sociaal domein, uitvoering van wet- en regelgeving, kennis van het brede sociaal domein.
Type sessie: kennisoverdracht t.b.v. bewustwording, urgentie en het belang van het in beeld brengen en houden van kandidaten door gegevensuitwisseling
Wat levert het volgen van deze sessie op?
Je kandidaten kennen, betekent dat je gegevens en informatie over kandidaten verzamelt en vastlegt. Afhankelijk van de pet - en dat zijn er vaak meerdere - die je op hebt, handel je in lijn met de AVG, de Awb, de betreffende materiewet en beroepsethische kaders. Doordat professionals met meerdere kaders te maken hebben, zijn ze vaak of te terughoudend, of te ‘vrijgevig’ met informatie. Hoe kun je weten welk kader leidend is? En wat moet je doen als je vanuit het ene kader iets weet over je kandidaat, maar dat in een ander kader niet mag weten of vastleggen? Of andersom?
Het delen van gegevens en informatie levert spanningsvelden op die te maken hebben met een zorgvuldige uitvoering van de wet, maar vaak nog meer met goed werk vanuit je missie en opdracht.
Deze workshop gaat over die balanceeract. Na een inleiding over de verschillende kaders, gaan we aan de slag met voorbeelden uit de praktijk. Aan de hand van de dagelijkse praktijk worden een aantal casussen besproken, maar deelnemers worden vooral uitgenodigd om eigen ervaringen te delen en prangende vragen voor te leggen.
Hoe kun je je goed voorbereiden?
Naar boven