Voortgang
Van een andere aard zijn reacties over het vaste format waarin je geacht wordt te werken. Bijvoorbeeld bij de inzet van jobcoaching. Afspraken moeten in standaardformulieren worden gezet die over en weer geaccordeerd moeten worden. Voorheen belde of mailde je even en regelde ‘onderhands’ de afspraken. Dat kostte minder tijd. Al met al zijn er positieve punten en punten waarover we na blijven denken. Het belangrijkst is dat we blijven communiceren, en dat we het bijvoorbeeld altijd melden als er een update is. Ook blijven we polsen wat de gebruikers ervaren, want nogmaals; het is nog nieuw allemaal. Over een halfjaar houden we weer een enquête en dan verwacht ik een ander beeld. Overigens gaan we ook de werkgevers actief benaderen, want het is uiteraard heel belangrijk hoe zij de dienstverlening nu ervaren. We denken erover om werkgevers uit de nodigen in een klankborgroep zodat we hen echt betrekken in dit traject.”
Ondertussen zit WSP Midden-Gelderland niet stil. Op de vraag in de enquête welke afspraken werkgevers geharmoniseerd zouden willen zien luidde een van de antwoorden: alle afspraken omtrent de loonkostensubsidie. “Inmiddels hebben we de gehele loonkostenvoorziening geharmoniseerd en verbreed naar meerdere doelgroepen. We hebben dit - zoals we altijd doen - in samenspraak tussen beleid en uitvoering aangepakt en inmiddels is het geïmplementeerd. En ik weet zeker dat het hier niet bij blijft qua harmonisering!”