Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktgericht denken & doen

Gepubliceerd op 29 oktober 2013

Het bij elkaar brengen van vraag en aanbod vraagt om een goede en duurzame relatie met werkgevers. Bouwen aan duurzame relaties betekent oprechte interesse en nieuwsgierigheid in dat wat er in de markt gebeurd en werkgevers bezighoudt. De werkgever wil gezien en gehoord worden en verwacht daarbij een passende dienstverlening en advies van een gelijkwaardige en deskundige gesprekspartner. De werkgever wil zaken doen met iemand die hem sterker maakt, die waarde toevoegt, iemand die net als hij resultaatgericht denkt en doet en goed aangesloten is op dat wat er in de markt gebeurd. Optimaal inspelen op de vraag in de markt en profiteren van de kansen die je zelf uit die markt weet te halen. Dit vraagt om adviseurs en managers die op een marktgerichte manier denken en handelen.

Het ontwikkelen van Marktgericht denken & doen

Er staat een kort aanpak beschreven die - op basis van lokale situatie en uitgangspunten – de manager en het team ondersteunt in het ontwikkelen van marktgericht denken & doen. De aanpak, het programma bestaat uit verschillende bijeenkomsten. Dit vanuit de overtuiging dat het verleggen van patronen, het ontwikkelen van resultaatgericht gedrag vraagt om aandacht en herhaling over een langere periode. Het geeft tevens de gelegenheid om op gezette tijden heel concreet terug te kijken naar de voorgenomen plannen, het resultaat te meten en bij te stellen: plan-do-check-act.